Lukas 21:5-19 – 13 November
Koninkrykstyd 23
Selfs terwyl vreeslike dinge gebeur, sê Jesus sy volgelinge “moenie vreesbevange” word nie en dat dit vir hulle ‘n geleentheid sal wees om te getuig. Kinders is goed bekend met bekommernis en angs. Hulle dra dikwels swaar, nie alleen aan hul eie vrese nie, maar ook aan die vrese wat hulle by volwassenes optel. Silly Billy deur Anthony Browne is ‘n pragtige storie van ‘n kind wat so bekommerd was oor alles. Toe iemand vir hom “bang-poppies” gee, het hy ‘n plek om sy vrees te neem. Later kan hy selfs ander help… God se teenwoordigheid, soos Billy se “bang-poppies”, help ons met ons angs, bekommernisse en vrees. Ons kan vir God vertel daarvan – en dit by hom los. Jy kan geleentheid gee dat mense stories vertel van maniere waarop hulle God se teenwoordigheid beleef het in bangmaak-omstandighede. Jy sou ook vir kinders kon vra waarvoor mense bang is. Laat die gemeente dan bid oor al die dinge, en telkens saam bid “Laat U koninkryk kom”, om op dié manier julle bekommernisse vir God te gee.
As 2020 en 2021 ons een ding geleer het, is dit hoe vinnig en ingrypend selfs ‘n onsigbare vyand kan toeslaan. Meer nog: hoe ‘n mens se wêreld letterlik oornag ingrypend kan verander. Die sekerhede van gister staan soos strooihalms in die stormwind nadat die pandemie en onsekerheid van oorlewing hulle in ons midde kom tuismaak het. Ons is nie die enigste generasie wat ontwrigting en disoriëntasie ervaar het nie. In ons gelese gedeelte vind ons Jesus in die tempelkompleks besig om sy volgelinge te onderrig oor dinge wat hulle te wagte kan wees. Getrou aan ons aard luister ons eintlik eers wanneer iets van direkte toepassing op ons of mense naby ons is. Dalk was dit met die dissipels ook so. Miskien het Jesus se woorde oor die verwoesting van die tempel, die val van Jerusalem en die koms van die eindtyd ook eers begin betekenis kry lank nadat Hy sy dissipels onderrig het. Die dissipels sou vir ‘n paar jaar ná Jesus se dood en opstanding sien hoe die tempel in sy glans en glorie gegroei het. Trouens, die pragstuk is voltooi nie lank voordat dit in 70 nC verwoes is nie. In ons teks gebruik Jesus die profesie van die val van die tempel om sy dissipels te leer hoe hulle oor die geskiedenis moet dink. En wat die verdere verloop van die geskiedenis – na kruis, leë graf en hemelvaart – van hulle sou verwag.