Genesis 25:19-34 – 16 Julie

Sewende Sondag in Koninkrykstyd

Vertel gewoon die verhaal van vandag se teks, dalk met behulp van ‘n mooi Kinderbybel. Hier is illustrasies wat jy kan gebruik terwyl jy die storie vertel. Hier is ‘n video van hul verhaal, of die video. Hier is lekker baie inkleurprente om van te kies. Isak se verhaal begin met twee belangrike mededelings wat die tafel dek vir die ontwikkeling van die res van sy verhaal. Die eerste mededeling is sy huwelik met Rebekka waarin spesifiek genoem word dat sy die suster van Laban die Arameër was. Die kort verwysing laat ‘n mens alreeds in afwagting van die verhaal van Jakob se stryd met Laban om ‘n billike hantering waarin Laban se gierigheid gekontrasteer word met God se genade in die lewe van Jakob. Die tweede mededeling is dat Rebekka kinderloos was wat Isak in beweging gebring het om die Here te vra vir ‘n kind vir Rebekka. Die profesie wat oor haar uitgespreek is van tienduisende kinders het nie gou tot vervulling gekom nie. Gelukkig was sy ook die vrou wat Isak regtig liefgehad het. Isak word met sy gebed vir haar ‘n Intersessor, net soos sy pa dit was, en hier spesifiek vir sy eie familie. Die feit dat dit amper in een sin vertel word dat sy gebed verhoor is, moet ons egter nie mislei dat dit vinnig gebeur het nie. Dit neem amper net so lank vir hom as vir Abraham om sy eerste kind uit die hand van die Here te ontvang, want die tweeling word eers twintig jaar later gebore. Isak se gebedskrag en liefde vir sy vrou staan duidelik uit as kenmerke van dié Godsman.

Die gebedsverhoring na twintig jaar beteken egter nie dat dit ‘n tydperk van maanskyn en rose ingelei het vir Isak en Rebekka nie. Inteendeel. Dit stel hulle bloot aan die enorme magspel wat van vóór die tweeling, Esau en Jakob, se geboorte al tussen die twee seuns geheers het. Die kinders het letterlik mekaar probeer “breek” in die baarmoeder! Rebekka is só raadop daarmee dat sy die Here raadpleeg oor die oorlog wat binne haar gevoer word. Die antwoord voorspel ‘n voortdurende stryd soos dit inderdaad tussen die Edomiete (Esau) en Israeliete (Jakob) van dié punt af geheers het. Dit het eeue later selfs ‘n poging tot ‘n Joodse volksmoord deur Haman, ‘n Edomiet, in die verhaal van Ester, ingesluit. Meesal het die skoen egter aan die ander voet gepas, want Israel het talle veldslae teen Edom gevoer en gewen.

Die krisisse en ellende waarin die aartsvader-familie beland, in hierdie geval Isak en Rebekka, Esau en Jakob, laat mens opnuut weer raaksien hoe groot God is. Ten spyte van menslike mislukking stu God se verlossingsplan voort. Sonder om self die sonde en ellende te veroorsaak, neem God ook die slegte in diens en bereik God se doel in die geskiedenis. Ook in ons tyd is daar meer as genoeg verhale van gewone mense wat buitengewone goeie dade in hierdie tye verrig. Mense sonder mag en status wat geroepe gevoel het om betrokke te raak en hulpverlening aan mense sonder heenkome te bring. God wat ten spyte van menslike foute en tekortkominge steeds mense (kerke, gelowiges en ongelowige mense uit alle kontekste) gebruik het om verligting aan noodlydendes te bring. Hierdie verhale dui aan dat God ons insluit by God se werke op aarde. God roep en bemagtig ons in ons gebroke konteks roep om kreatief ‘n verskil te maak. Gelowiges wat bid vir die koninkryk om te kom, is mense wat in gebrokenheid steeds vashou aan God wat met die aarde en al haar mense op pad is. Die beloftes is daar. Die opdragte ook. Gewone mense, onvolmaakte mense, mense soos ek en jy is deel van God se herskepping. Die goddelike uitnodiging is daar. Kom ons speel saam!

Laai af: WordPowerPoint

Maak 'n opvolg-bydrae

Jou e-posadres sal nie gepubliseer word nie. Verpligte velde word met * aangedui